Wednesday, December 15, 2010

:: aku sejuk di China :: (episod 3.1)

bismillah ..
hari ke - 3 kitorg ke China .. Kitorang ke Sini !!! haha ..

tadaaa !! familiar kn tmpat ni ? mesti korang sme taunye la .. ni la antara tujuh keajaiban dunia ! woho0 ! tp aku rse xdepape yg ajaibnye .. xde pn tok bomoh, aladdin dgn jinnye .. aku cuma amazed dgn engineering org dulu2 .. hebat ! hehe .. tp papepn alhamdulillah aku da jejak kn kaki ke sini .. kaching ! :)

dari Subway station Dongsi kami ke Subway station di Jishuitan .. maklumat tambahan lg pasal Subway ni .. tmbang ke mane2 sahaje .. aku ulang ke mane2 sahaje hanyalah 2Yuan = rm1 .. xkire la jauh ke,dekat ke .. tambang same je .. murah dan beskn ? huhu ..

dari Jishuitan kami nek bus ke Badaling .. perjalanan lebih kurg 45min la .. dan situ la terletaknye .. GREAT WALL OF CHINA ..

walaupun Tembok China ni besar dan pnjang .. Tembok ni penah lekang ngn kebanjiran manusia .. mcm mne rmai org kt Shopg Mall time YES (Year End Sale) mcm tu la rmainye org kt tembok ni .. fuhhh ! lautan masusia ..

Click ! sempat amik gmbar sebelum adik ngn mama aku ilang sampai Tower yg ke berape ntah .. dari mne dpt kuasa sakti daki tembok tu pn aku xtau .. hehe .. kitorg yg len tetinggal kt belakang je .. haha .. siryes penat jalan kt Tembok ni .. dala curam, menegak lak tu tangga dye .. xdapat bayangkan mcm mne la tentera dlu wat keje .. haishhh ..

ni la ayahku da surrender awal2 .. dye kate dye xlarat da nk pnjat tembok tu .. dye da pnah pegi dlu dye tau cane rasenye .. tp mmg btul .. ak yg muda sihat,.tough *;P ni pun mengah nek tangga .. haha .. dye duk kt bwah jela ..

aisehh .. laksamana tanpacahyamu da klua .. haha . pas trun dari tembok tu sempat kitorg singgah satu gerai ni .. gerai foto .. dlam gerai ni ade kostum diraja china dulu2 la .. ade gmbar satu famili .. tp xsmpat nk scan .. xpe tggu je episod kenangan nnti ye ..jd aku memilih kostum hulubalang diraja china .. Laksamana tanpacahyamu ! haha .

ok tggu sambungan episod -3 ye .. wassalam !

No comments:

Post a Comment